5/3/12

segalanya terbukti

alhamdulillah.

hari ini segalanya ditunjukkan. hari ini aku tahu bagaimana rasanya ditohmah serta dituduh dengan segala prosa kata yang langsung lahir dari sebuah perasaan yang dinamakan cemburu. tapi bayangkan, cemburu membabi buta itu sememangnya membawa padah. dan hari ini aku tahu bila kasih sayang yang dicurah tanpa disedari bakal berpaling tadah menjadi sebuah amarah dan benci yang menyusup masuk dalam sebuah hati yang senantiasa menunggu sebuah titik pusingan untuk menuding jari atas perbuatan yang diri ini lakukan.

dan alhamdulillah aku telah sedar betapa sebuah kata yang bisa diungkap pada semua manusia namun hanya mereka yang mengerti bisa memahami.

tidak mampu aku ungkapkan disini kerana aku masih belum dapat mentafsir makna kata itu yang seringkali aku rasa untuk seorang manusia.

apakah segalanya sebuah petanda yang aku ini hanyalah boneka? boneka tentang kisah hati yang punya rasa. namun perasaannya kadang tidak dimengerti. sebuah perasaan yang sekadar singgah di pinggiran hati hanya datang mengetuk semata bertanya dimanakah jalan keluar dari hati manusia itu?

hikmah ALLAH itu kadang datang dalam bentuk yang kita sendiri tidak menyangka ia datang.

datangnya dalam kita gembira.
datangnya dalam kita hiba.
datangnya dalam kita ingat.
datangnya dalam kita alpa.

mungkin SAYANG itu bukan untuk diluah, tapi  untuk dirasa. mencari insan yang tepat untuk ditunjukkan rasa itu amat sukar, bila bayangan perasaan menyembunyikan jasadnya dari dilihat oleh mata kasar yang dikaburi oleh pandangan yang melulu.

ya. memang aku memang. manusia takkan pernah menyangka balasan akan tiba sekelip mata dihadapan mereka. sungguh.

moga SAYANG yang lahir selepas ini sememangnya hanya SAYANG yang lahir kerana SAYANGNYA kita pada Yang Maha PENYAYANG..

jangan pernah kau cari cinta manusia selagi cinta ALLAH tidak kau kecapi.

andai kau tahu coretan hati ini disini, berbahagialah dikau disamping mereka yang menyayangimu. aku sudah tidak layak.

No comments:

Post a Comment