12/23/12

semester 3, sempurna

kini, dengan rasminya saya telah menyempurnakan pembelajaran saya dalam semester 3 kursus bioteknologi makanan. maka dengan ini saya telah pun mempelajari subjek-subjek berikut: kimia makanan, teknologi dan sains makanan, prinsip dakwah, akidah, prinsip dan pengurusan bisnes, dan subjek paling aku kecewa sekali, critical thinking and problem solving. punyalah banyak nak baca. memang dah suruh orang fikir, dah tu suruh orang baca lagi. OMG

hmm, tapi apa pun, aku dah lepas satu lagi semester dekat USIM ni. apa kau ingat duduk USIM ni, nama je universiti baru, tapi markah sama juga kalau tak belajar pun. begitulah jua kalau duduk di mana sekalipun, kalau tak usaha maka tak dapatlah apa kalian mahu. macam kau nak makan epal, tak panjat pokok maka tiadalah epal bagimu.

sekian, aku tak tahu nak cerita apa yang menarik dalam semester 3 aku ni. walaupun ada beberapa yang menarik, tapi aku tak tahu lah. kalau diikutkan dari awal semester, ada family day. meriah kot, macam biasa tiap tahun. haha, tapi peliknya, kenapa objektif program ni macam tak sampai kepada bebudak tahun 1. main futsal pun sekali je dulu. bila ajak tak ada jawapan. musykil. mungkin sebab budak biotek sendiri makin bertambah.

lagi satu, halfest. taklah berapa nak best, tapi bestnya banyak makan percuma. manakan tidak kalau dah pergi sana, tester sikit punya banyak. pusing sana, pusing sini, cekau sana, cekau sini. lagi gila, aku masuk pertandingan makan hotdog. mak kau, saiz jumbo. tak ke nak hadam dengan cepat kalau macam tu. bayangkan dalam perut kau sekarang penuh sate dengan otak-otak. lepas tu, crush kau depan mata sapot kau, tapi dalam masa yang sama dia tak bersungguh mana pun sokong. oh lagi dengan manusia yang hancurkan harapan kau suatu masa dahulu. cilakak.

entah, tapi aku tak tahu semester aku ni macam sadis yang amat. semua sebab dia. dia dia. aku tak tahu dah nak buat apa.

dah. hilang mood.

No comments:

Post a Comment