12/10/12

minggu yang sibuk kembali

minggu yang sibuk bakal bermula. tapi aku masih berkesempatan mencuri masa melakukan perkara lagho yang selainnya. punyalah pemalas nak siapkan. tahu-tahu sahajalah kalau sekali malas tu datang, sampai ke sudah kerja tak habis. manakan tidak, buat itu ini. cakap sekejap, alih-alih berejam. tahu-tahu dah lepas 1-2 jam. kerja sekejap jadi lama. walhal semuanya dateline tak lama dah. main boleh.

tapi tu la, nak buat macam mana. susah kadang-kadang nak buat kerja ni sendirian. mesti berteman. tapi kena cari teman yang memang boleh tolong buat tugasan, dan teman yang tak berapa banyak nak fikir 'asal kerja aku siap je cukuplah, malas tolong dia'. patutnya bila kita dah buat sesama kawan, kenalah sehati sejiwa mencari penamatnya. takkanlah nak biar kawan terkontang-kanting. apa punya kawan dah.

sejak duduk rumah ni, aku pun tak tahu, apakah aku makin teruk dari semester lepas. nak kata main banyak, macam sem ni main lagi banyak sebab kelas pun kredit sikit. subjek tak banyak. masa banyak terluang dan dihabiskan dengan main game. study week pun dah nak dekat, final pun dah tak lama. tapi aku belum lagi mula mengulang kaji. macam mana entah nak buang malas ni. kemon la, jam kredit dah sikit patutnya boleh nak dapat yang terbaik, sebab dua sem aku dah teruk sebenarnya. sem lepas je pointer dah bawah dua. lepas tu ada je yang nak menangis mengaku lagi teruk. kalau mereka tahu pointer aku sebenarnya.

sem ni juga segalanya kembali terbukti. huh, bila dah sebut segalanya terbukti, memang cime back betul. hahahahahahaha.

hoi hari dah pagi, tapi belum tidur. ish.

No comments:

Post a Comment