12/15/12

hanya Tuhan yang tahu

saya tak tahu kalau awak baca ni.

ya, saya ceritakan segalanya pada dia kelmarin. dan dia pun menerima seadanya. ya, sebenarnya dah lama saya pendam dekat dia. saya marah betul dengan dia sejak dari awak berkenalan dengan dia lagi. awal-awal dah nampak rapat. awak bukan tahu apa yang saya rasa masa tu. kalau saya marah awak pun tak guna, sebab saya pun belum ada apa hubungan dengan awak. ya, saya selalu marah awak dulu, sebab saya tahu, awak makin jauh dari saya lepas tu. dahlah awak hutang cerita banyak dengan saya.

saya tak tahu kalau awak baca ni. kadang memang saya berharap sangat kalau awak baca ni.

sebenarnya dia pun dah tahu awak dah lama suka dia. sejak semester lepas kan? saya pun dah tahu sebab awak pun cerita pada saya. saya tak tahulah kalau awak sendiri ada cerita pada sesiapa. namun hakikatnya begitulah. kita tak pernah tahu kalau orang yang kita suka akan suka kembali pada kita.

ya, saya tak tahu kenapa saya jadi begini. semua sebab awak, tahu? saya tahu saya banyak cakap benda tak elok. tapi biarlah. nilailah diri saya dari sikap saya. saya tak dapat beri apa-apa lagi seandainya Dia tak izinkan. ALLAH yang tentukan hidup kita. biarlah kita berjalan tanpa perlu menongkah arus. pacu langkah kehadapan seiring dengan misi hidup kita.

maafkan saya. saya sayang awak. itu saja.

No comments:

Post a Comment