1/3/13

sentap

entah mengapa. satu rasa dan keputusan yang tiba-tiba mendatang.

saat perbincangan aku dengan rakanku malam tadi benar-benar mendatangkan sebuah tanda tanya. mungkin itu pendapat peribadinya, namun ia membuat aku berfikir sejenak, akan apa yang ku lakukan sebelum ini.

tak tahu kenapa.

segalanya bertitik tolak daripada mimpiku petang kelmarin. apa sahaja yang muncul dalam mimpi itu tak dapat aku tafsirkan secara menyeluruh. kadang kala mimpi itu hadir kerana kita terlalu berfikir akannya. apakah sejak dua menjak ini, aku asyik memikirkan tentang perkara yang pernah berlaku tidak lama dahulu.

ya, mungkin. sampai aku rasa bersalah akannya. tak tahu mengapa, bagaikan saja aku telah meranapkan impian yang dahulunya berdiri megah. ahh durjana semua ini.

mungkin, apa yang sahabatku katakan tadi benar. berdasarkan pandangannya, mampu membuat aku merenung akan apa yang ku lakukan sebelum ini. terus aku hilang tanpa kata. sambil aku mencari dimana garisan yang memisahkan sayang dan benci.

bila ku dengar apa yang diluahkan sahabat ku itu, terus hatiku berdetik, apakah selama ini aku buta? ataupun aku melakukan perkara yang benar? patutkah aku terus berada di jalan ini mengekorinya, ataupun terus aku mengambil simpang yang berdekatan?

hmm. ALLAH masih belum mengirimkan jawapan. atau mungkin aku yang tidak sedar petandanya.

No comments:

Post a Comment