1/26/13

hairan

tiba-tiba sesuatu hadir ke fikiran.

kenapa seseorang itu masih memerlukan insan lain yang mahu menagih cinta dari dirinya? sedangkan dalam hatinya telah bertakhta seseorang yang telahpun menyingkirkan insan yang menyintai dan menyayangi dirinya suatu ketika dahulu.

hairan dan runsing memikirkan. tak perlu rasanya hendak memikirkan hal sedemikian sedang diri dalam penantian. kalau dulu senang-senang tolak orang lain, tapi sampai suatu ketika, dia masih mahukan orang itu suka pada dia.

aku tak tahu. mungkin bukan aku. tapi kalau orang lain yang kena macam ni, boleh nampak tak apa rasional dia? apakah dia tiba-tiba ada perasaan pada orang yang dikecewakan, atau sengaja mempermainkan perasaan manusia itu yang pernah hampir gila disebabkannya?

kabur.

tak mengapa, nantikanlah seandainya suatu hari nanti ALLAH tampakkan siapa jodohnya. berusaha seberapa kali pun, andainya kecundang, lama kelamaan kalau benar dia jodoh kita, pastinya Dia akan mempermudahkan jalan. pasti satu hari nanti dia sedar. pasti satu hari nanti dia akan sedar kekurangan pada dirinya akan dilengkapi kita.

'kalau takut dirundung kecewa, mengapa berani menduga cinta?'

No comments:

Post a Comment